T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / SARAY - Mehmet Uygun İlkokulu

Haberler

May

Okullarda Orman Programı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda uygulanan, amacı orman eko-sistemi ile ilgili bilginin ormanın içinde, ormanlara inceleme gezileri düzenleyerek arttırılması ve deneyimlerin uluslararası düzeyde paylaşılması olan bir çevre eğitim programıdır.

Okullarda Orman Programı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda uygulanan, amacı orman eko-sistemi ile ilgili bilginin açık hava etkinlikleri, okul bahçesi veya ormanlara inceleme gezileri düzenleyerek arttırılması ve deneyimlerin uluslararası düzeyde paylaşılması olan bir çevre eğitim programıdır. Program bu amaca yönelik olarak, ormanların eğitsel etkinliklerde kullanılmasını teşvik eder, ormanlarla ilgili olarak yapılacak yerel, ulusal ve uluslararası faaliyetleri desteklemeyi hedefler.

Programda, ormanların sürdürülebilir yaşam için sahip olduğu değerin ve önemin kitleler tarafından öğrenilmesi, aktarılması ve günlük hayatta bireylerin davranış ve aktivitelerine yansıtılması beklenmektedir. İnsanlar için kültürel, ekolojik, ekonomik ve sosyal değeri bulunan ormanların özelliklerini ve değerini başta çocuklar ardından onlar aracılığıyla tüm toplum tarafından anlaşılması Program’ın ana felsefesini oluşturmaktadır.

Okullarda Orman Programı klasik eğitim metotlarından farklı olarak, sürdürülebilir bir yaşam için eğitimin en temel araç olduğu inancıyla, işlenecek konuların sadece bir dersle sınırlandırılmayıp tüm eğitim sürecine yansıtıldığı (okuldaki tüm zümrelerde uygulanabilirlik hedefi) , öğrencinin birebir içersinde olacağı alternatif eğitim metotlarının uygulandığı ve bunun sonucunda değerler eğitiminin de yer aldığı bir temele sahiptir. 

Okullarda Orman Programına katılacak öğretmenler, ormanların tüm işlevselliğini (kültürel, ekolojik, ekonomik, sosyal vb.) yansıtacak bir biçimde öğrencileriyle çalışmalı, ormanın çok amaçlı kullanım şeklinin günümüz dünyasının bir gerçeği olduğu vurgulanmalıdır. Okullarda Orman Programı’nın genel hedefi, orman ve içersinde barındırdığı tüm yaşam alanı olmakla beraber, program aracılığıyla verilen çevre eğitiminin yeni bir insan tipini, ahlak anlayışını ve tüketim bilincini topluma kazandırmaktır.

May

Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen ' Dersimiz Tekirdağ' projesi kapsamında 3. sınıflar arasında yapılan bilgi yarışması ilçe finalini okulumuz kazandı ve İlde yapılacak finalde İlçemizi temsil etme hakkı kazandı. Öğrencilerimiz kutluyor İl Finalinde başarılar diliyoruz.

May

Sağlıklı ve çevreye saygılı bireyler yetiştirmek ancak çevre hassasiyetiyle inşa edilmiş binalar içerisinde verilen bir eğitimle mümkün olabilir. Çünkü eğitim mekânının kendisi aslında bir öğrenme alanıdır.

Okul binaları sadece sıva ve tuğlalardan ibaret binalar değil aynı zamanda eğitimin simgesi olan mekânlardır. 

Okul binalarını öğrenciler tasarlarsa neler isterler? sorusundan hareketle okulumuz kodlama takımı öğrencileri bu soruya cevap almak için araştırma yapıp mekanları inceleyip arkadaşlarından fikirler aldılar ve ortaya ' Hayalimdeki Okul ' çıktı.

İşte öğrencilerimiz hayalkindeki okul

Nis

Çocukların yenilikçi, yaratıcı, problem çözen, farklı düşünen ve pozitif kişilik özelliklerine sahip olmalarının hedeflendiği "Minik Eller Büyük Hayaller" programı kapsamında okulumuzda ekim  ayından itibaren istekli öğrenciler arasından 1.2. ve 3. sınıf öğrencilerinden 12 kişik gruplar oluşturularak Saray Halk Eğitim Merkezi desteği ile Seramik Kursu açıldı.Çocukların yeteneklerini keşfetmelerine yardımcı olmak amacıyla başlatılan çalışma ile çamurdan son ürün olan seramik oluşuncaya kadar olan süreç hafta hafta yapılan çalışmalarla gösterildi.

Nis

 

“Küçük hanımlar, Küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.” (Mustafa Kemal Atatürk)

Nis

Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Tanılama ve Yerleştirme Süreci Ön Değerlendirme Uygulama Sonuçları açıklandı.   3 Yetenek Alanında yapılan değrlendirmede 13 Öğrencimiz 15 Yetenek Alanında Bireysel Değerlendirmeye hak kazanmıştır. Öğrencilerimizi tebrik ediyor, süreçte emek veren öğretmenlerimize ve velilerimize teşekkür ediyoruz. Öğrencilerimize Bireysel Değerlendirme Sürecinde başarılar diliyoruz.

Mrt

Okulumuz 1/C Sınıfı öğrencileri okuma alışkanlığı kazanmak amacıyla Mart ayı boyunca her güne ilginç okuma aktiviteleri yaptılar.

Okuma – anlama tüm öğrencilerimiz için hayatları boyu önem arz eden bir konu. Girecekleri sınavlardan tutun da hayatlarında, iş yaşamlarında yaşaması muhtemel sorunların başında okuma alışkanlığı kazanılmaması geliyor. Okuma alışkanlığı kazanmayan bireyler okuma-anlama becerisi kazanmakta da güçlük çekiyorlar.

Ayrıca okuma alışkanlığı her insanın sahip olması gereken yegane alışkanlık değil midir sizce de?

İşte tüm bu sebeplerden dolayı okuma alışkanlığı kazandırmak için harflerin bitip seri okumanın kazanıldığı Mart ayı için bu projeyi hayata geçirmek istedik. Alışkanlık kazandırma işini de eğlenceli hale getirmek için her gün farklı durumlarda okuma yaptılar. Ailelerinin destekleriyle katıldıkları bu etkinlikte her gün yaptıkları okumaları fotoğrafladılar. Zaman zaman ise video çekerek veli grubunda paylaştılar. Böylece kendi aralarında da etkileşim sağlamış oldular.

Arkadaşının okuma hızını gören diğer öğrenci de kendini geliştirmek için çaba gösterdi.  Mart ayı eğlenceli okuma adıyla kurulan grupta her güne planlanmış etkinlikler veliler ile paylaşıldı. Gün içerisinde o güne ait etkinliğe dair fotoğraf, videolar velileri tarafından grupta paylaşıldı. Öğretmenimiz tarafından düzenlenen bu fotoğraflar zaman zaman okulumuzun sosyal  medya hesaplarından da paylaşılmış diğer yaşıtlarına da örnek olması amaçlanmıştır.

Mrt

Okul radyomuz Okulun Sesi yayına başladı. 4/C sınıfı öğrencilerimiz, Türkçe dersinin iletişim kazanımlarına bağlı olarak haber metni hazırlamayı ve sunuculuk yapmayı hem yaşayarak hem eğlenerek Okulun Sesi radyosunu kurarak deneyimlemeye başladılar.

Öğrencilerimize sunuculuk deneyimini yaşatırken dil ve konuşma becerilerini geliştiren radyomuzda, aynı zamanda öğrencilerimizin özgüven gelişimleri  desteklenmektedir.

Hazırlanan istek köşesiyle okulumuzdaki tüm öğrenciler istek şarkılarını belirterek, eğlenceli sürece dahil olmaktadır. İstek parçalarıyla bu sürece dahil olan öğrencilerimizin okula yönelik aidiyet duygularının arttığı görülmektedir.

Her hafta Perşembe günü saat 11.15 teneffüsünde  Sınıf Öğretmenimiz Dilek MENEKŞE’ nin yönetiminde 4/C sınıfı öğrencilerimizin hazırlık ve sunumlarıyla Mehmet Uygun Okulun Sesi Radyosu yayınlarına devam edecek.

Mrt

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında mart ayı etkinliği olan Masal Okumaları'' Pazen tahta kartı, figürlerle ve manyetik tahta kartı ile anlatım yarışması'nda okulumuz 2/A Sınıfı öğrenci Lidya Nil ÇOŞKUN İlçede 1. olmuştur. Öğrencimizi kutluyor, öğretmenimiz Sevgi ÇELİK'E teşekkür ediyoruz.

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi'nin 109. yılında, vatan için canlarını feda eden aziz şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz. Zaferin anlamı, milletimizin birlik ve beraberlik içinde neler başarabileceğini gösteriyor.

Bu destansı zaferin temelinde güçlü bir inanç, büyük bir vatan aşkı ve özgürlük tutkusu vardır. Çanakkale şehitlerimizi minnetle anmaktayız.

Okulumuz 4/D Sınıfı Öğrecileri 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehileri Anma Günü programı hazırladı. Ömer ÇETİN öğretmenimize ve öğrencilerine teşekkür ediyoruz.

Mrt

İstiklal Marşımız, yurdumuzun düşman işgaline uğradığı felaket günlerinde hazırlandı. Saldırgan düşmana karşı Anadolu'da tutuşan heyecanı koruyacak; vatan sevgisiniveinancıCanlıtutacak bir marşın hazırlanması düşüncesi, Genel Kurmay Başkanı İsmet (İnönü) Paşa dan geldi.

İsmet İnönü böyle bir marşın Fransız ordusunda mevcut olduğunu ve bizim ordumuz için de faydalı olacağını Milli Eğitim Bakanlığına iletti. Milli Eğitim Bakanlığı da bu düşünceyi benimseyip bir yarışma düzenledi. Beğenilen güfte için 500 lira ödül verilecekti. Yarışma için 734 şiir gönderildi. Bir kurulca bunlar titizlikle incelenip 6 tanesi ayrıldı. Ama hiçbiri beğenilmedi; marş olacak değerde bulunmadı.

O zaman Burdur Milletvekili olan Mehmet Akif'in para ödülünden rahatsızlık duyduğu için yarışmaya katılmadığı öğrenildi. Dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi şairin Meclis'teki sıra arkadaşı Balıkesir Milletvekili Hasan Basri Bey'in yardımını istedi.

Hasan Basri Bey bundan sonrasını şöyle anlatıyor:
Akif Bey'in yanımda olduğu bir zaman,elime birKağıtparçası alarak,onun dikkatini çekecek bir tarzda yazmaya başladım.

Ne yazıyorsun?

Marş…İstiklal Marşı yazıyorum.

Yahu sen ne adamsın? Seçilecek şiire para ödülü verileceğini bilmiyor musun? içinde para olan bir işe nasıl katılıyorsun?

Yarışma kaldırıldı? Seçilecek şiire ne para verilecek, ne de her hangi bir ödül. Milli Eğitim Bakanı bana güvence verdi.

Ya, o halde yazalım.

İşte böylece yazılmaya başlanan ve 48Saattebitirilen İstiklal Marşı, imzasız olarak Milli Eğitim Bakanlığının seçici kuruluna sunuldu. Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi, daha önce seçilen 6 şiirle birlikte yeni şiiri Ordu Komutanlarına gönderdi. Onlardan, şiirlerin askerlere okunmasını, beğenilenleri sıralamalarını istedi. Komutanlar, kısa sürede sonucu bildirdiler: Hepsi de Mehmet Akif'in şiirini birinci sıraya almıştı. Bundan sonraki iş, İstiklal Marşı'nın T.B.M.M'ne getirip kabul ettirmekti. Marş, ilkin Meclis'in 1 Mart 1921Günüyaptığı ikinci oturumunda ele alındı.BaşkanMustafa Kemal'in söz vermesi üzerine Hamdullah Suphi kürsüye gelerek, sık sık alkışlarla kesilen şiiri okudu ve son seçimin Meclis'e ait olduğunu söyledi. OGünoylama yapılmadı. Şiirle ilgili konuşmalar ve oylama, Meclis'in 12 Mart 1921 günü öğleden sonraki oturumunda yapıldı. Bazı milletvekilleri, bir komisyon kurularak şiirin yeniden incelenmesini, bazıları da hemen görülüp karara bağlanmasını istediler. Uzunca tartışmalardan sonra, şiirin kabulü için verilen 6 önerge benimsendi ve İstiklal Marşı çoğunlukla kabul edildi.

Şiirin bestelenmesi için açılan ikinci yarışmaya 24 besteci katıldı. 1924yılındaAnkara'da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat Çağatay'ın bestesini kabul etti. Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930 da değiştirilerek Cumhurbaşkanlığı orkestrası şefi Osman Zeki Üngör'ün 1922 de hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe kondu. Marşın armonilenmesini Edgar Manas, bando düzenlemesini İhsan Servet Künçer yaptı

Okulumuz 3/A Sınıfı öğrencilerimizin 12 Mart İstiklal Marşının Kabulü ve Mehmet Akif ERSOY'U Anma Günü sebebiyle program düzenledi.

 Öğretmenimiz Bilgen SEZER AKYOL ve öğrencilerine teşekkür ederiz.

 

Mrt

İlkokul Fiziksel Etkinlik Oyunları İlçe Finali Beyza Adalı Spor Salonunda yapıldı. 2. Sınıflar arası Çift Ayak Atlama yarışmasında okulumuz 2/D Sınıfı öğrencileri İlçe 2. oldular. Öğrencilerimizi kutluyor başarılarının devamını diliyoruz.

Mrt

İlkokul Fiziksel Etkinlik Oyunları İlçe Finali Beyza Adalı Spor Salonunda yapıldı. 4. Sınıflar arası Fasulye Atma yarışmasında okulumuz 4/D Sınıfı öğrencileri İlçe 2. oldular.. Öğrencilerimizi kutluyor başarılarının devamını diliyoruz.

Mrt

İlkokul Fiziksel Etkinlik Oyunları İlçe Finali Beyza Adalı Spor Salonunda yapılmaya başladı. Yarışmaya katılan öğrencilerimize başarılar dileriz.

Şbt

Okulumuz Rehber Öğretmeni Elif Özbek tarafından velilerimize yönelik ''Yetişkinlerde Öfke Kontrolü'' konulu veli semineri düzenlenmiştir. Seminerde;

1.     Öfkenin Tanımı

2.     Öfkenin Yapısı(Toplumsal ve Ahlaki Yapısı)

3.     Toplumlara Göre Öfke Duygusu

4.     Öfke ile ilişkili Duygular

5.     Öfke ve Kızgınlık Arasındaki Farklar 

6.     Öfkenin Nedenleri 

7.     Öfkeyle Olumlu Baş Etme Yöntemleri  konuları üzerine bilgiler verilmiştir.

Katılım sağlayan velilerimize TEŞEKKÜR EDERİZ...